مجیدمدرسی ازسرشناسان پرافتخارشهرآستانه

دانشمندان؛هنرمندان؛اندیشمندان و نخبگان آستانه (کرج ابودلف)

به نگارش حسین رضایی آستانه

به سفارش سایت و کانال “شازندم”

  مجید مدرسی
یکی از سه  تهیه کننده برتر سینمای ایران بعد از انقلاب

 عشق به خاک آبا و اجدادی

اصالت :آستانه مرکزی (شهرستان شازند) مجید مدرسی متولد شش بهمن ۱۳۳۳فارغ التحصیل علوم سیاسی از هند.

شاید به جرات بتوان گفت او یکی از عاشقترین شهروندان آستانه به خاک خود است گو اینکه تمام وجودش و تک تک سلولهایش از ذره ذره خاک آستانه ساخته شده است.وی در سینمای ایران بعد از انقلاب بهترین تهیه کننده سینمای ایران شده است در سینمای ایران از احترام ویژه ای بین برترین کارگردانان ایران برخوردار است و در کل فیلمهایی که ساخته است برترین کارگردانان و بازیگران و سایر عوامل با او در فیلمهایش کار کرده اند. فیلمهای مجیدمدرسی در جشنواره های مختلف درخشیده و هم در بین مردم و گیشه ها از اقبال بالا و در رکوردهای فروش برخوردار بوده  است. برای ما مهمتر از رزومه ممتاز بین المللی او ؛عشقش به خاک آبا و اجدادی اوست.
مشهورین شازندوآستان

سانی یکی از دوستان بیست ساله او میگوید:

“شاید بگویم او بین تمام هنرمندان شاخص قبل و بعد انقلاب یکی از دوست داشتنی ترین ها بوده است و احترام ویژه عزت اله انتظامی ؛علی نصیریان ؛ایرج قادری ؛مسعود کیمیایی  و داریوش مهر جویی و دهها هنرمند تراز اول زمان و بعد انقلاب موید این مطلب است .از نزدیک شاهد بوده ام  زمانی که میهمانان خارجی او در سالن انتظار محل کارش برای ملاقات با ایشان بوده اند ؛او با تمام پرستیژی که داشت تا جلسه اش با بچه های آستانه تمام نمیشد ؛میهمان خارجی را نمیپدیرفت و البته شرط تمام شدن جلسه هم رضایت خاطر همشهریانش در موضوع جلسه بوده است. در یکی از میهمانی های نذری که هر ساله در  ماه صفر در خانه خود ؛نیاوران برگزار کرد شاهد بودم همچنانی که از برترین هنرمندان کشور همانند فاطمه معتمد آریا و ایرج قادری ،جمشید آریا و ایرج طهماسب ؛ جهانگیر الماسی ؛علیرضا خمسه حضور داشتند، شان و منزلت خاصی در بین میهمانان خود داشت و با  احترام تعظیم آلود با او برخورد داشتند. اما  در همان زمان در برابر همشهریانش جلوی خانه خود روی خاک مینشست و چنان بود که گویی  او در برابر خاک اصلی وجودش چنین فروتنانه می‌نشیند.

هنرمندان بزرگ رفتار او  را که  نسبت به همشهریانش میدیدند شگفت انگیز به مساله نگاه میکردند و جالب بود همانان نیز در برابر همشهریهای مجید مدرسی بسیار فروتنانه رفتار کرده که نمونه جلسه  دو ساعته بسیار ساده ایرج قادری و فاطمه معتمد آریا و جهانگیر الماسی با بچه های آستانه در حالی که  بدون هیچ میز و مبلمانی  روی زمبن برگزار میشد از همان جنس فروتنانه مجید  بود.

مجیدمدرسی به فرهنگ و هنر آستانه و خانه هنر هم خدمات ویژه ای ارایه کرده است .

✅ بهترین آکسسوار ساز  صحنه سینمای ایران در تمام ادوار تاریخ سینمای ایران مهدی عسگری آستانه (مانی) نزد او وارد سینما شده و با  آثار او کارش را آغاز کرده است که رزومه او هم در گفتارهای بعد به تفصیل ارایه خواهد شد.

حمایت مالی از کانون مریدان امام مسجد ابوالفضل آستانه در بیست سال قبل ؛همکاری با نهادهای فرهنگی بومی؛حمایت و اسپانسر نمایشگاه بزرگداشت حاج علی اصغر مدرسی سال هفتاد و شش که باعث شکل گیری هسته اصلی خانه هنر آستانه شد .

عضو اصلی خانه هنر آستانه  که توانست هنرمندان تراز اول کشور و استان و شهرستان را نتیجه دهد ؛حمایت از عده ای از مستمندان آستانه و….‌.. از رزومه همکاری او با هنرمندان و فرهنگ دوستان آستانه بوده است.

روابط او با سایر اندیشمندان آستانه همچون  اسد شفیعی از نخبه های  فیزیک هسته ای مقیم امریکا و زاده آستانه،مرحوم عبدی پدر بازیکن پرسپولیس ؛ استاد فرجی نخبه هنر آواز؛رضا فرجی؛حجه الاسلام فرجی   دیگر هنرمندان جوان  خانه هنر آستانه زبانزد خود هنرمندان و همکاران او بوده است.

♥️تهیه کننده برتر سینمای ایران با افتخار چه در ایران و چه در امریکا و کانادا ؛ خود را زاده آستانه میخواند که این رسم عشق را از عشق پدرش به زادگاهش آموخته است او  وارث عشق پدری خود به زادگاهش بوده است.ما ‌در برابر عظمت  روح بزرگ حاج علی اصغر مدرسی (پدر آستانه نوین)   و شیخ حسن مدرسی پدر و پدر بزرگ می ایستیم  و سکوت میکنیم.
………………………………….. …… ..

♥️عشق ویژه حاج علی اصغر مدرسی به زادگاهش چنان بود که در راه زادگاهش برای خدمت بیشتر ؛جان خود را از دست داد که نام و یاد او را جاودانه کرد و بعد مرگش این عشق در کالبد مجید مدرسی به یادگار ماند‌.

مجید مدرسی یکی از سه  تهیه کننده برتر سینمای ایران بعد از انقلاب

✅ خدمات به سینمای جهان و جوایز ببن المللی

در ادامه بخشی از خدمات و جوایز او در سینمای ایران و جهان می آید

مجید  از سال ۱۳۶۷ در مقام رئیس هیئت مدیره شرکت کادر فیلم به فعالیت پراخت و از سال ۱۳۷۷ مدیریت شرکت سینمایی صحرا را به‌عهده گرفت. وی برادر حمید مدرسی(تهیه‌کننده) است.

🔶تهیه‌کننده (صاحب امتیاز و مالک مالی و معنوی فیلم در بخش خصوصی):

۱_رفیق بد (۱۳۸۶)
۲_زیر درخت هلو (۱۳۸۴)
۳_خوابگاه دختران (۱۳۸۳)
۴_صبحانه‌ای برای دونفر (۱۳۸۲)
۵_کلاه قرمزی و سروناز (۱۳۸۱)
۶_خواب سفید (۱۳۸۰)
۷_دختر شیرینی فروش (۱۳۸۰)
۸_صدای سخن عشق (۱۳۷۹)
۹_عینک دودی (۱۳۷۸)
۱۰_برج مینو (۱۳۷۴)
۱۱_بوی پیراهن یوسف (۱۳۷۴)
۱۲_عاشق فقیر (۱۳۷۴)
۱۳_روسری آبی (۱۳۷۳)
۱۴_سربلند (۱۳۷۳)
۱۵_بانو (۱۳۷۰)
۱۶_رقص خاک (۱۳۷۰)
۱۷_یکبار برای همیشه (۱۳۷۰)
۱۸_پرده آخر (۱۳۶۹)
۱۹_دندان مار (۱۳۶۸)

💯جشنواره‌ها و جوایز بین المللی:

۱_برنده تقدیرنامه هیئت داوران و دیپلم افتخار، بهترین فیلم (دندان مار) در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین – ۱۳۶۹

۲_برنده دیپلم افتخار بهترین فیلم (پرده آخر) در نهمین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۶۹

۳_برنده جایزه ویژه هیئت داوران بهترین فیلم (روسری آبی) در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هند – ۱۳۷۴

۳_برنده جایزه فیپرشی بهترین فیلم (روسری آبی) در سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تسالوینکی یونان – ۱۳۷۴

۴_برنده جایزه یوزپلنگ برنز بهترین فیلم (روسری آبی) در چهل و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو سوئیس – ۱۳۷۴برنده پلنگ نقره‌ای بهترین فیلم (رقص خاک) در پنجاه و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو سوئیس – ۱۳۷۷

۵_برنده جایزه هنر و تجربه و جایزه محیط زیست بهترین فیلم (رقص خاک) در پنجاه و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو سوئیس – ۱۳۷۷

۶_برنده جایزه بهترین فیلم بخش بهترین‌های سینمای ایران بعد از انقلاب ۱۳۵۷ (پرده آخر) در هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۷۷

۷_برنده تقدیرنامه فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های فیلم، بهترین فیلم (بانو) در چهل و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین – ۱۳۷۷

۸_برنده جایزه بهترین فیلم آسیایی (رقص خاک) در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو – ۱۳۷۷

و
۹_مهمترین افتخار او یکی از بهترین تهیه کنندگان بعد انقلاب سینمای ایران به انتخاب کارشناسان و هنرمندان سینمای ایران

به احترامش می ایستیم .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هفت =