باغ شهرآستانه درمسیر مهاجرپذیری

معرفی باغشهر آستانه – شهری زیبا در استان مرکزی

باغشهر آستانه ، شهری کوهستانی در فلات مرکزی ایران است که در امتداد رشته‌کوه های زاگرس قرار گرفته است. این شهر زیبا درکوهپایه بلند ترین قله استان شهباز  (ارتفاع ۳۴۱۳ متر) قرار دارد ودر مسیر عبوری استان های همدان و لرستان  قرار دارد.
بلندی‌های باغشهر آستانه  به دشت‌های  وسیع و زیبای ختم می‌شوند و از مناطق پربارش استان و کشور می باشد . بارندگی در کوهستان‌های این شهر توریستی، منشأ یک از معروف‌ترین رودخانه‌ های دائمی کشور  یعنی قره چای است. این کوهستان‌ها ، شامل قسمتی از جنگل‌های زاگرس نیز می‌شوند که پوشش عمده‌ی آنها بلوط است  و چشمه‌های طبیعی بیشماری را در خود جای داده‌اند.
ویژگی‌های طبیعی و اقلیمی این شهر دوست داشتنی ، مانند باغات  بیشمار ،پیست اسکی ،آب و هوای پاک ، خاک غنی ، چشمه سار و رودهای بسیار ،کوههای سر به فلک کشیده و دسترسی بسیار مناسب… شرایطی را پدید آورده‌اند که این باغشهر تاریخی را به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق از منظر گردشگری و توریستی در استان و کشور معرفی کرده است .

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. سروش گفت:

    نویسنده و منبع این مطالب لطفا ارائه کنید

    • گیتو گفت:

      درود برشما بعضی ازنوشته ها مثل این مطلب را ممکن است کسی ارسال کرده باشد که حتی خودش نویسنده آن نبوده باشددر هرصورت برای مطالب عمومی منابع خاصی نیاز نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 7 =